Jumat, 24 Desember 2010

Malaysia Sesumbar akan Menang 3-0

Weleh...Malaysia Sesumbar akan Menang 3-0
Timnas Malaysia
Padangnews.com-,PETALING JAYA--Malaysia mulai sesumbar. Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah berharap skuad Malaysia mampu mencapai kemenangan 3-0 atas Indonesia dalam laga final pertama Piala Suzuki AFF di Stadium Nasional, Bukit Jalil, Ahad ini.

Katanya, kemenangan pada pertandingan final leg pertama itu bakal menyulitkan Timnas Indonesia dengan pendukung fanatik pada perlawanan kedua di Gelora Bung Karno, Jakarta. Ini sekaligus bisa mengharapkan anak buah K. Rajagobal merebut piala bergengsi di tingkat Asia Tenggara itu.

“Saya berharap dan meramalkan kita perlu menang 3-0 di sini, sebagai bekal sebelum bertandang ke Jakarta (Rabu ini),” katanya pada sesi latihan skuad Malaysia di Wisma FAM, Kelana Jaya, semalam.

Mengenai bonus, Tengku Abdullah memilih untuk merahasiakan jika Malaysia berhasil meraih juara, walaupun pelbagai pihak Indonesia awal-awal lagi mengumumkan bonus lumayan buat anak buah Alfred Riedl itu.

“Bonus akan diputuskan setelah dua pertandingan final diketahui hasilnya,” katanya yang meminta kehadiran dan dukungan ribuan masyarakat kepada tim berjuluk Harimau Malaya itu ke Bukit Jalil.

“Inilah detik yang dinanti-nantikan, bermain sebaik mungkin dan kita mengharapkan bisa berjaya di kandang sendiri daripada mereka (Indonesia-red). Saya yakin mereka kini bersemangat tinggi untuk melakukannya,” katanya.

Mengenai masa depan Rajagobal yang membawa skuad Malaysia ke final Piala Suzuki AFF buat kali pertama dalam tempo 14 tahun, katanya: “Dia mungkin akan dipertahankan hingga SEA 2011."

0 komentar:

Posting Komentar